Strona główna Aktykuły Proces zakupu nieruchomości we Francji i w Monako.

Proces zakupu nieruchomości we Francji i w Monako.

2020-06-11

Dowiedz się, jak przebiega proces zakupu nieruchomości we Francji i w Monako oraz czego się spodziewać po złożeniu oferty i podpisaniu umowy…

Dowiedz się, jak przebiega proces zakupu nieruchomości we Francji i w Monako oraz czego się spodziewać po złożeniu oferty i podpisaniu umowy…

Po znalezieniu odpowiedniej nieruchomości i zaakceptowaniu oferty przez sprzedającego kupujący podpisuje umowę sprzedaży „Compromis de vente”.

Compromis de Vente
„Compromis de vente” może zostać sporządzony przez notariusza. Jest napisany w języku francuskim, ale może mieć tłumaczenie na angielski, lub inny język. Jeśli ma zostać złożony wniosek o kredyt hipoteczny, każdy, kto jest wymieniony jako nabywca (-y), musi być również wymieniony we wniosku o kredyt hipoteczny. „Compromis” jest umową prawną; przeczytaj go uważnie, upewnij się, że jest zrozumiany i upewnij się, że wszystkie szczegóły i warunki są poprawne, takie jak:
- Dane i tożsamość sprzedawcy i nabywcy
- Pełny opis nieruchomości
- Powierzchnia nieruchomości i gruntów
- Szczegółowe informacje na temat wszelkich praw drogi lub innych kwestii dotyczących nieruchomości
- Cena zakupu, podział opłat i kto ma uiścić każdą opłatę
- Dane notariusza i przedstawiciela handlowego
- Szczegóły dotyczące wszelkich elementów wyposażenia i wyposażenia zawartych w sprzedaży
- Wyniki wymaganych prawem raportów
- Szczegóły dotyczące finansowania, hipoteki, terminu, w którym oczekiwana jest oferta hipoteczna
- Wszelkie klauzule zawieszające / warunki, oraz kary, które zostaną nałożone przez kupującego lub sprzedającego, jeżeli ich ukończenie nie nastąpi

Klauzule zawieszające
Dla nabywcy klauzula zawieszająca stanowi wyjście z umowy, chroniąc jednocześnie depozyt. Należy jednak pamiętać, że sprzedawca musi zgodzić się na klauzulę zawieszającą.

Przykładami klauzul wypuszczania są:
- Z zastrzeżeniem uzyskania przez nabywcę finansowania hipotecznego
- Z zastrzeżeniem pozwolenia na określone przeznaczenie budynku
- Z zastrzeżeniem przeprowadzenia niezbędnych napraw przez sprzedawcę
Można dodać inne klauzule, ale konieczna jest fachowa porada prawna, aby zapewnić prawidłowe sformułowanie.

Okres odstąpienia od umowy
Po podpisaniu „Compromis de vente” przez sprzedawców i nabywców i otrzymaniu autoryzowanego egzemplarza następuje siedmiodniowy okres, w którym kupujący może zmienić zdanie.
Należy pamiętać, że nawet jeśli w kompromisie może znajdować się klauzula zawieszająca stwierdzająca, że ​​umowa kupna podlega finansowaniu hipotecznemu, kupujący powinien uważać, aby dokładnie zrobić to, o co proszą w umowie sprzedaży. Na przykład niektóre umowy stanowią, że kupujący musi rozpocząć proces składania wniosku o kredyt hipoteczny w określonym terminie i że ma ostateczny termin, w którym musi przedstawić dowód przyjęcia lub odmowy udzielenia kredytu przez bank.
Kupujący może zostać poproszony o udowodnienie, że dołożył należytych starań, aby uzyskać finansowanie hipoteczne na czas, lub straci depozyt.

Kilka tygodni przed dniem zakończenia
Po zakończeniu wszystkich prac przygotowawczych notariusz uzgodni możliwy termin między stronami, które otrzymają projekt „Acte de vente” (projet de l'acte), ostatecznego Aktu sprzedaży.
Zawiera on wiele takich samych informacji, jak w oryginalnym „Compromis de vente”, ale należy je dokładnie sprawdzić. Podaje także datę, kiedy kupujący może wprowadzić się do nieruchomości.
Wymagane są następujące dokumenty:
Akt urodzenia i paszport kupującego
Akt małżeństwa i / lub zaświadczenia o rozwodzie (jeśli dotyczy)
Jeśli kupujący nie może uczestniczyć w spotkaniu w celu podpisania „Acte de vente”, może przekazać osobie zaufanej pełnomocnictwo (mandat), które upoważnia go do działania w imieniu kupującego.

Dzień ukończenia
Środki muszą zostać przekazane na specjalny rachunek bankowy prowadzony przez notariusza, zanim będzie mogło nastąpić podpisanie. Obowiązkiem kupującego jest poinstruowanie notariusza o żądaniu funduszy hipotecznych od pożyczkodawcy.
Ubezpieczenie budynków musi obowiązywać do daty zakończenia. Nabywca może być zobowiązany do przedstawienia notariuszowi szczegółów polisy ubezpieczeniowej.
„Acte de vente” jest podpisany przez kupującego, sprzedawcę i jednego notariusza. Jeśli kupujący i sprzedawca mają różnych przedstawicieli, tylko jeden musi być świadkiem „Acte de vente”.
Po podpisaniu „Acte de vente” i wystawieniu jego świadectwa notariusz płaci wszystkie podatki, rozlicza wszystkie rachunki zakupu / sprzedaży oraz rejestruje akty i hipoteki.
Tak zwane opłaty notarialne obejmują różne podatki państwowe nakładane na zakup nieruchomości, a także rzeczywiste opłaty na rzecz notariusza.
We Francji jest to około 7,5–8%

Kilka miesięcy później kupujący otrzymuje certyfikat informujący, że tytuł został zarejestrowany.
Notariusz zachowuje oryginalny tytuł własności, chociaż może on sporządzać i wydawać autoryzowane kopie.

 

Proces zakupu nieruchomości w Monako

Bardzo podobny do francuskiego.

Po negocjacjach notariusz przedstawia pisemną ofertę wraz z czekiem w wysokości 10% wartości.
Na tym etapie można również podpisać wstępną umowę „Compromis de vente” (brak 7-dniowego okresu „odstąpienia” jak we Francji).
Po dołożeniu należytej staranności podpisuje się następnie „Acte autentique” i dokonuje się bilansu płatniczego oraz opłaty notarialnej.

Opłaty notarialne wynoszą obecnie około 6% ceny zakupu nieruchomości.

W Monako nie ma podatku od zysków kapitałowych, żadnego podatku od spadków (dla mieszkańców Monako), żadnego podatku od gruntów (podatek „fonciere”, brak podatku „d'habitation”/od zamieszkania, brak podatku od majątku, brak podatku dochodowego).

© 2022 Wszelkie Prawa Zastrzeżone Domazur

Zaprojektowane przez: Quar.studio

Ważne! Nasza strona internetowa stosuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci maksymalnego komfortu podczas przeglądania serwisu i korzystania z usług. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o ich użyciu. Dowiedz się więcej
Zamknij